fredag 10 december 2010

Drömmar och verklighet

Hur många av oss har inte haft drömmar som har varit så verkliga att det har tagit en bra stund, när något i drömmen har väckt oss, innan vi helt och hållet har greppat att, åh, det var "bara" en dröm.

Jag gissar att vi är ganska många som känner igen oss. Själv är jag en drömmare av stora mått och det roliga, som ibland faktiskt kan vara mindre roligt, är att jag kommer ofta ihåg mina drömmar och det med stor detaljrikedom. Om det är så kallat normala drömmar, ni vet erotiska, sexiga och härliga drömmar som ibland kan lämna fläckar lite varstans i sängen, eller om det är  drömmar där man gör eller är med om obegripliga och tokroliga saker så älskar jag mina drömmar. Likaså att dela med mig av nattens äventyr. Men när drömmarna, ens undermedvetna, inte skyr några som helst medel för att få fram sitt budskap och du befinner dig plötsligt någonstans mellan två världar så verkliga att de inte längre går att kalla dem för dröm eller verklighet. Då är det inte alls lika skojigt längre.

Om jag har fattat det hela rätt utsöndras ett ämne i kroppen som ska se till att vi inte far omkring i sömnen och gör en massa farliga saker. Men trots det hör man talas om folk som går i sömnen och som till och med har dödat i sömnen. Jag skriver inte det här nu för att skrämmas utan mer som en understrykning på hur viktigt det är att sova, drömma och att få känna sig utvilad. Därför blir mitt allra första inlägg en uppmaning till er alla, mest till mig själv eftersom jag har så vansinnigt svårt att sova, att ta hand om er sömn. Stäng av teven, datorn eller annat som håller er vakna och sov sött.

Från och med nästa inlägg hälsar jag er alla utvilade själar välkommen till min blogg, "Nalles tankar från själen".

Sov nu gott i natt!
Nalle

3 kommentarer:

  1. Vadan detta, trivs du inet med din förra blogg? OK jag följer även denna. puss min kronprins

    SvaraRadera
  2. Hej mamsen. Jo, jag trivs med min andra blogg. Men jag kände att jag har annat att ge så därför vill jag också skriva om andra saker som inte har med hur illa försäkringskassan och dagens politiker behandlar funktionsnedsatta, speciellt de som inte kan arbeta. Jag vill skriva om hur härligt livet kan vara, hur fantastiskt och underbart det kan kännas när själen värms upp och kinderna blossar röda när en mycket speciell kvinna ler finurligt medan hennes ögon glittrar hemligheter.

    Jag vill också skriva om hur enkla medel som närhet och skön massage kan få den svartaste dag ljus, hur vi genom att lära oss använda vår inre styrka och med våra tankar, kan förflytta berg som om de vore småsten. Jag vill dela med mig utav mina känslor, tankar, drömmar och erfarenheter och på så sätt visa den väg som har fått mig att vilja fortsätta på en betydligt positivare väg genom livet än tidigare.

    Ja, det här är några av anledningarna till varför jag vill skriva i denna blogg, "Nalles tankar från själen".

    Många goa pussar & kramar
    din son, Kronprinsen

    SvaraRadera
  3. OK då förstår jag och jag ska fortsätta läsa här så kanske jag också kommer känna av dina positiva energier du får och som du delar med dej av.
    Fortsätt så.
    Pussar till dej också från din goa mamma

    SvaraRadera