torsdag 23 december 2010

Behöver vi själ och hjärta i blogg atmosfären?

Jag har skrivit inlägg i ett flertal bloggar det senaste åren och för tillfället har jag två egna bloggar som jag själv bestämmer över. Det är givande som före detta anställd journalist att få ge uttryck för sina egna tankar, idéer och åsikter utan risk att bli refuserad. Men som skribent vill man ha läsare och man vill ha kontakt med sina läsare, även med dem som inte håller med en, speciellt dom som inte håller med en, fast under förutsättning att eventuell debatt som uppstår sker sakligt.

Mina två bloggar heter nästan likadant, "Nalles tankar från roten" och denna du läser nu, "Nalles tankar från själen", men de skiljer sig på två punkter. Den du läser nu är mer personlig och kommer inte innehålla något samhällskritiskt eller något om hur det är att leva med personlig assistans. Nej, den här bloggen kommer handla om livet i stort ur själens- och känslornas perspektiv. Den här bloggen är ett måste för mig, i alla fall just nu, då jag började känna hur bitterheten och ilskan steg inom mig för varje inlägg i Nalles tankar från roten.

Det som förvånar mig är att det verkar bara vara jag som behöver en sådan här blogg där kärlek, själens hjärta och värme ges utrymme. Jag har betydligt fler besökare på min andra blogg och även om jag lägger med parametrar om att denna blogg är ny så har den väldigt få besökare. Hur som helst kommer här en del av min själs tankar som jag bär på just nu när vinter biter oss hårt i kinderna. Och i tårna.

Snart, innan du vet ordet av, kommer vårens värme med sol och kärlekens budskap och en massa fågel kvitter. Vi vet ju alla att om våren poppar nyförälskade par upp som svampar från ingenstans som om de hade varit gömde allihopa men hittat ut alla på engång. För plötsligt går de där, överallt, hand i hand med tindrande ögon och pussas. Tindrande ögon! Det får mig att tänka på morgondagens förväntansfulla barn och deras uppspelta små söta ansikten. Därför avslutar jag nu med orden...

Julefrid och kärlek önskar jag er alla, med många klappar och god mat. Jag önskar av hela mitt hjärta att årets sista dagar ler och värmer era själar långt in på det nya året.

Många varma, goa och hälsosamma julekramar önskar jag eder!
Nalle

2 kommentarer: