onsdag 5 januari 2011

Ni är alla fantastiska!

Ibland när vi minst anar händer det något vi inte är förberedda på. Det kan vara något positivt eller negativt. Eller det kanske inte ens går att förklara med ord vad som hände, hur eller varför. Ibland kan det handla om en känsla, en tanke, en beröring eller något större såsom att en person kliver in i ens liv och allt känns precis som det ska och som att hon eller han alltid har funnits där. Sedan efter ett tag, några dagar, månader eller år, går våra vägar åt skilda håll och man kanske aldrig mer träffas. I alla fall inte ännu.

Jag har ganska många sådana historier, eller händelser, i mitt liv där en helt främmande person har utan till synes någon anledning klivit fram och visat sitt sanna jag. Jag har haft turen att träffa på flera dessa underbara personer som har haft en avgörande betydelse för mitt välbefinnande och fortsatta liv. Det är med stor ödmjukhet och kärlek jag har umgåtts och tagit emot det som dessa fantastiska personers gett mig. Ärliga och kärleksfulla gåvor där de har öppnat sin själ inför mig och bara givit av all sin kärlek och energi utan att kräva någonting tillbaka. De gav bara för att jag behövde det, de gav av sig själva bara för att jag var i en hemsk situation och hade det fruktansvärt både fysiskt och psykiskt. De gav som om det var självklart att jag var värd deras kärlek och uppoffring. Sådana personer gör mig ödmjuk och het. Jag känner sådan vördnad och respekt för dessa pärlor.

Denna korta text, eller kärleksförklaring, är ett erkännande till alla er som känner igen er eller som känner sig träffade, att utan er hade jag inte klarat av livets hårda skola. Jag hade inte varit den jag är idag. Ni öppnade mina ögon, min själ och hjärta och gjorde mig mottaglig för livets vackra kärlek, den fysiska eller i vilken form den än nu kommer i. Jag älskar er innerligt och önskar er all kärlek. Kosmisk och mänsklig.

Ni är alla fantastiska!
Nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar