måndag 10 januari 2011

Dags för förändringar

Nu har året 2011 snart blivit två veckor gammal och jag vet av erfarenhet att vi är många som inte reflekterar över våra liv och tiden förrän vi förundras över faktum hur fort den passerar. Tyvärr är jag fortfarande själv mästare på detta, att förundras över vart tiden tog vägen, och jag gissar att jag ej är ensam att känna igen fraser som, "vart tog tiden vägen" eller "oj, vad tiden går fort". 

Jag försöker bättra mig och ta vara på och värna om nuet lite mer. Men det är inte alltid så lätt. Speciellt när olika sorters rädslor står på tur och väntar. Ibland lurar de runt osynliga hörn och skrämmer mig tillbaka till forna dagar då känslor var en bristvara och självföraktet ofta och gärna hälsade på med nya gåvor som gjorde illa själ och hjärta.

Anledningen till att jag nämner det här är för att jag har börja titta på livet och se över hur min tid och hur nuet i vardagen ser ut. Plötsligt känner jag hur ensamheten smyger sig på och sveper sig runt mig som en blöt kall filt. Det här är inte lätt. Jag har lovat att dela med mig av min själs tankar och känslor på denna blogg vilket innebär att jag måste vara sann mot mig själv. Något jag vill vara för min skull men också för er skull. Därför skulle jag ljuga om jag skrev annat än att jag sedan en tid tillbaka känner mig mycket ensam och att saknaden efter en kvinnas värme är stor och får mig att minnas en tid då osäkerheten härskade i förklädnader av självsäkerhet. Och ungdomlig dumhet. Även om jag är rädd för att mitt liv ska fortsätta så här, i ensamhet och saknad, vet jag tackvare erfarenhet att jag redan har börja göra något åt saken i och med detta jag precis har skrivit och berättat.

Jag värdesätter ensamheten och den medföljande friheten högt. Men bara när den är frivillig. Så efter att ha reflekterat över livet och den flyende tiden har jag insett att ensamheten har tagit över alldeles för mycket och att det är hög tid för en förändring. Därför kommer jag se till att skriva ett nytt kapitel i mitt liv där år 2011 kommer vara fullt av kärlek, värme och ömhet och nya vänner. Ni har precis fått bevittnat mina första steg i detta nya kapitel.

Ta hand om er!
Nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar