lördag 23 april 2011

En minnesvärd Påskafton

Det började med att mamma och Göran kom hem till mig runt 11-tiden och efter att vi hade mätt badrummets alla vrår begav vi oss till Ikea. Okej, ni som känner mig vet att jag och Ikea inte går ihop och det spelar ingen roll hur mycket eller hur lite folk som besöker detta landskap av olika designade dröm hem. Jag blir bara irriterad, stressad och förbannad på alla galna besökare så jag håller mig helst därifrån.

Om man nu överlever detta försmak av helvetet kommer man med oerhörd stor sannolikhet att träffa på mörkrets makter där ens närmaste, man, fru, flickvän eller pojkvän byter skepnad någon timme efter man har börja försöka sätta ihop Ikeas plockepinn, eller "Do it your self! If you can mother fuckers..!"

I skrivande stund håller mamma och Göran på att försöka sätta ihop hyllor och bänkar och hur det går avslöjas då och då med höjda röster i olika irriterande tonarter. Även om Ikea lockar fram kraftansträngningar hos oss var och en så är jag otroligt glad över denna gåva jag har fått av mamma och Göran. Nya saker till mitt badrum. Tack för det!

Det finns dock en sak som lockar fram Påskkänslan och det är vårt vackra väder i kombination av fåglarnas sång. Och duvornas hesa djupt ner i halsen "ho, ho, ho". Våren har påbörjat sitt intåg även detta år.

Hur det kommer att se ut återkommer jag med.

Ta hand om er nu allihopa och...
Glad Påsk!
Nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar