onsdag 23 februari 2011

Liten fågel

Naturen är förförisk och vacker.
Eller hur?
Liten fågel på tung snöklädd gren, kvittrade behagligt mot solens sken, med flaxande vingar och sträckta ben, sjöng den lille om våren sen, med hopp och längtan stor efter gröna ängars blomster skrud, liten fågel himmelskt sjöng om vårens snödropp och sommarängars kvittrande brud.

Bakom ett fönster öppet på glänt, satt jag och lapade sol medan jag lyssnade spänt, efter liten bevingad och färgglad vän, som vackert sjöng om kärlekens känslor, sådana jag gömt undan i mitt hjärtas karantän, liten fågel kvittrade hoppfullt om hjärtats äventyr och kvinnor som vill ej illa.

Liten fågel på tung snöklädd gren, kvittrade behagligt mot solens sken, med flaxande vingar och sträckta ben, sjöng den lille om våren kärleks scen, så tack du lilla fågel för din vackra hoppfulla sång, du fick mig att minnas att vårens känslor är för alla och tillhör livets gång.

Nu är våren här - så ta för er!
Nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar