tisdag 11 september 2012

Tål att tänkas på

Idag har jag återigen blivit påmind om hur viktigt det är att ta vara på- och bejaka det positiva i våra liv. Det är alldeles för lätt att låta vardagens bestyr och måsten ta över och diktera ens liv och innan man vet ordet av har en hel del av dessa blivit jobbiga vardagsbestyr. Och de blir allt fler för varje år om man inte ser upp.

Jag tror att vi alla skulle må bra av att stanna upp en stund varje dag och tillåta oss att njuta en stund oavsett om det är av en välbehövlig paus, en promenad i det gröna eller ett möte med en vän.

Idag träffade jag en vän som jag inte sett på ett tag. Vi umgicks, skrattade och pratades vid i några timmar och jag kom på mig själv hur jag gick omkring här hemma och log och mådde riktigt bra. Och det fast jag har haft en ganska smärtsam och jobbig dag, fysiskt sett, även denna dag. Häftigt, eller hur?

Tål att tänkas på.

Ta hand om er!
Nalle

1 kommentar:

  1. att leva är att se fram emot morgondagen och att somna med en positiv tanke och att vakna med en positiv tanke. Jag har lovat mig själv att den dagen jag inte vaknar ska jag tillåta mig att vara förbannad hela dagen. Ett löfte från Babba

    SvaraRadera